Αλλάζει η νοτιοανατολική είσοδος της πόλης

Την πρώτη πράξη της Στρατηγικής ΒΑΑ  που εντάχθηκε προς χρηματοδότηση στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδος παρουσίασαν ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος Απόστολος Κατσιφάρας και ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου.

 

Στην σημασία του έργου που αφορά τη: «Λειτουργική αναβάθμιση επιχειρηματικού κέντρου στη νοτιοανατολική είσοδο της πόλης» αναφέρθηκε ο   Γιώργος Παπαναστασίου:  «Ξεκινάμε την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου μας για το Αγρίνιο. Της πόλης που ονειρευόμαστε, οραματιζόμαστε και θέλουμε να ζήσουμε. Με λιγότερο κυκλοφοριακό, με  περισσότερους ελεύθερους χώρους,  με ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και της επιχειρηματικότητας.

Το όραμα της Δημοτικής Αρχής είναι ένα Αγρίνιο με αναπτυξιακή προοπτική. Έχοντας ως βασικό εργαλείο τη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη προχωράμε στην υλοποίηση του προγράμματος μας.

Σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση, μετά την ανακοίνωση της ΠΔΕ,  να παρουσιάσουμε  την πρώτη πράξη της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης  που εντάχθηκε προς χρηματοδότηση στο ΕΠ Δυτικής Ελλάδος 2014- 2020 και αφορά στην λειτουργική αναβάθμιση του επιχειρηματικού κέντρου στη νοτιοανατολική είσοδο της πόλης. Αποτελεί δικαίωση των προσπαθειών της πολιτικής ηγεσίας και των υπηρεσιακών παραγόντων το γεγονός ότι  καταφέραμε να είμαστε ο πρώτος Δήμος που εξασφάλισε χρηματοδότηση.Θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά όλους όσους συμμερίστηκαν το όραμα και την αγωνία μας. Όλοι μαζί εργαστήκαμε μεθοδικά, με συνέπεια και απόλυτα προσηλωμένοι στον στόχο μας. Ευχαριστώ τον κ. Κατσιφάρα και  τους συνεργάτες του, την κ. Α. Σταθοπούλου που είναι σήμερα εδώ,  τη Δνση Τεχνικών Υπηρεσιών και τη Δνση Προγραμματισμούτου ΔΑ. Επίσης θέλω να ευχαριστήσω τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Αιτ/νίας  Π.  Τσιχριτζή  και τον πρόεδρο του π.τ. ΤΕΕ  Αιτ/νιας Στ. Μπλέτσα. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι θα συνεχίσουμε με αυτούς τους ρυθμούς μέχρι την υλοποίηση του προγράμματος».

 

Την παρουσίαση της πράξης έκαναν η Προϊσταμένη τμήματος  Προγραμματισμού Γεωργία Ροντήρη και ο πολ.μηχανικός της Δνσης Τεχνικών Υπηρεσιών Αριστείδης Παπαβασιλείου.

“Δεν ήταν μια εύκολη υπόθεση. Ήταν ένα μεγάλο στοίχημα  και πρόκληση” σχολίασε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας και πρόσθεσε: «Εμείς δεν απαντάμε με λόγια αλλά με έργα».

Χαρακτήρισε τη ΒΑΑ Αγρινίου ένα πραγματικά οραματικό σχέδιο. «Αυτό που παρουσιάζουμε σήμερα είναι αποτέλεσμα εμπιστοσύνης μεταξύ της Περιφέρειας και του Δήμου Αγρινίου» επισήμανε και για να προσδιορίσει την αποτελεσματικότητα θύμισε ότι το στρατηγικό σχέδιο της ΒΑΑ εγκρίθηκε στις 27 Ιανουαρίου 2017. Ακολούθησε –όπως είπε- η έγκριση από την Επιτροπή Παρακολούθησης της εξειδίκευσης και των κριτηρίων επιλογής των δράσεων.

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι δουλέψαμε σκληρά για να επιτύχουμε τον στόχο. Γιατί θεωρούμε ότι πρόκειται για κορυφαία πολιτική πράξη» κατέληξε ο Περιφερειάρχης.

3
Το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, κατασκευή κυκλικού κόμβου και δικτύων υποδομών, διαμόρφωση δρόμων και πεζοδρομίων, δημιουργία νησίδων πρασίνου και αναμένεται να συμβάλλει στην αναβάθμιση της νοτιοανατολικής εισόδου της πόλης
Περιοχή παρέμβασης του έργου είναι η νότια περιοχή του πράσινου δακτυλίου, στο μέτωπο της Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων. Η περιοχή αυτή είναι χαρακτηρισμένη από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ως Επιχειρησιακό Κέντρο – Ειδικό Πολεοδομικό Κέντρο και σήμερα είναι ιδιαίτερα υποβαθμισμένη.
1Η περιοχή οριοθετείται νότια της Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων έως την οδό Αναπαύσεως και από την αερογέφυρα έως το νέο σταθμό του υπεραστικού ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας και από την οδό Μάνου Κατράκη έως τη συμβολή με την οδό Αγίου Ιωάννη Ριγανά.
Σκοπός του έργου είναι η αναβάθμιση της νοτιοανατολικής εισόδου της πόλεως του Αγρινίου με κατασκευή νέων και ανακατασκευή υπαρχουσών οδών που βρίσκονται εντός της περιοχής του επιχειρησιακού κέντρου και συνδέονται με την Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων (ΔΕΔ-Μ) και την Ε.Ο. Αγρινίου- Καρπενησίου (ΔΕΔ-Μ) .
Η υλοποίηση του έργου θα συμβάλλει :
• στην άμεση και ασφαλή πρόσβασης από και προς τα ΔΕΔ-Μ
• στη βελτίωση των μεταφορικών υποδομών για υφιστάμενες επιχειρήσεις και δομές ( υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Αιτωλ/νίας, Μουσικό Σχολείο Αγρινίου)
• στην προσέλκυση επιχειρηματικών επενδύσεων, ενισχύοντας την τοπική οικονομία και την απασχόληση.
Στην περιοχή νότια της Ε.Ο. Αγρινίου –Αντιρρίου
2Κατασκευάζονται εκ νέου οι οδοί:
• Κλεισθένους, μήκους 480 μ, από τον νέο υπεραστικό σταθμό του ΚΤΕΛ Ν. Αιτωλ/νίας έως την οδ. Αρχιμήδη.
• Παυσανία, μήκους 480 μ, από την οδ. Αναπαύσεως έως την Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων.
• Αρχιμήδη, μήκους 70,00 μ από Ηρακλείτου έως την οδ. Αναπαύσεως ,η οποία σήμερα είναι αδιάνοικτη
Ανακατασκευάζονται οι οδοί :
• Πάροδος οδ. Αρχιμήδη , μήκους 50 μ.
• Αρχιμήδη, μήκους 170 μ από Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων έως την οδ. Ηρακλείτου.
• Αναπαύσεως, μήκους 560 μ, από την οδ. Ευκλείδη έως το τέρμα της στο νεκροταφείο Αγρινίου.
• Ησιόδου, μήκους 260 μ από την οδ. Αναπαύσεως έως το τέρμα της.
• Τμήμα της οδ. Ηρακλείτου μήκους 150 μ καθώς και πάροδος της ίδιας οδού μήκους 50 μ.
Διαμορφώνονται με πράσινο οι κοινόχρηστοι χώροι εκατέρωθεν της οδού Ηρακλείτου
3Στην άνω διάβαση της Ε.Ο. ( Αερογέφυρα ) επί της οδού Ηρακλείτου θα γίνει αντικατάσταση των παλαιών επικίνδυνων κιγκλιδωμάτων με νέα χαλύβδινα στηθαία ασφαλείας τεχνικών έργων .
Στη συμβολή των οδών Αρχιμήδη – Ηρακλείτου στη θέση του υφιστάμενου τετρασκελούς ισόπεδου κόμβου θα κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος με τα εξής γεωμετρικά χαρακτηριστικά:
• Δακτύλιος διαμέτρου 38μ.
• μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 6,00μ.
• πλάτος πεζοδρομίου 2,00μ. και επίκλιση 2,5% προς το εξωτερικό του κυκλικού κόμβου.
• τοποθέτηση σιντριβανιού διαμέτρου 10,00 μ στο κέντρο του κόμβου.

45Στην περιοχή άνω της Εθνικής Οδού, που αποτελεί το ανατολικό τμήμα του πράσινου δακτυλίου της περιοχής παρέμβασης της ΣΒΑΑ Αγρίνιου θα βελτιωθεί η οδός Μάνου Κατράκη και θα αναδιαμορφωθούν τα κράσπεδα αυτής έως τον κόμβο με την οδ. Αγίου Ιωάννου Ριγανά.

6Πριν τον κόμβο της οδού Αγίου Ιωάννη Ριγανά δημιουργείται νέος ισόπεδος κόμβος στην συμβολή των οδών Μάνου Κατράκη και Πανεπιστήμιου που επιτρέπει με ασφάλεια τις κινήσεις των οχημάτων προς όλες τις κατευθύνσεις.

7

8Στη συμβολή των οδών Χαριλάου Τρικούπη και Μάνου Κατράκη θα κατασκευαστεί νέος κυκλικός κόμβος.

9Η δημιουργία του νέου κυκλικού κόμβου αποτελεί την σημαντικότερη παρέμβαση στην περιοχή ευθύνης του έργου καθώς βελτιώνει τις συνθήκες κυκλοφορίας εξασφαλίζοντας μικρότερους χρόνους αναμονής των οχημάτων και μεγαλύτερη ασφάλεια.

10Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του νέου κόμβου είναι τα εξής:
• Δακτύλιος διαμέτρου 44μ.
• μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 6,00μ.
• ελεύθερη ζώνη ασφαλτικού ερείσματος με το ελάχιστο πλάτος 1,00μ.
• υπερβατή ζώνη πλάτους 1,50μ. στην εσωτερική οριογραμμή με επίκλιση 3,5%
• πλάτος πεζοδρομίου 1,50μ. και επίκλιση 2,5% προς το εξωτερικό του κυκλικού κόμβου.
• τοποθέτηση σιντριβανιού διαμέτρου 10,00 μ στο κέντρο του κόμβου.
Ανακεφαλαιώνοντας το έργο περιλαμβάνει:
• 3.000 Μ Αστικής Οδοποιίας
• 3 Κόμβους
• 12.300 Μ2 Πλακοστρώσεις πεζοδρόμιων – νησίδων
• 3.700 Μ2 Χλοοτάπητα
• 370 Δέντρα
• 580 Θάμνους
• 400 Ποώδη φυτά

11

Μοιράσου αυτή την ανάρτηση