Ερώτηση για το οδικό δίκτυο

 Μετά τα τραγικά αυτοκινητιστικά δυστυχήματα των τελευταίων ημερών και εν αναμονή της απάντησης στην  HYPERLINK «http://nikifounta.gr/cms/uploaded_files/677.pdf» κοινοβουλευτική παρέμβαση της Βουλευτού Αιτωλ/νίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκης Φούντα για την κάκιστη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει τόσο το εθνικό όσο και το επαρχιακό δίκτυο του Nομού Αιτωλοακαρνανίας, επανερχόμαστε με νέα ερώτηση από κοινού με τον Βουλευτή Αχαΐας Νίκο Τσούκαλη που αφορά στο σύνολο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς και με δεύτερη ερώτηση για το τμήμα της Εθνικής Οδού (Ε.Ο.) Αγρινίου-Θέρμου.

Τμήμα Εθνικής Οδού Αγρίνιο-Θέρμο:

Η κ. Φούντα έχει ζητήσει στοιχεία από όλους τους Δήμους της Αιτωλοακαρνανίας, σχετικά με την κατάσταση στο οδικό δίκτυο και τα σημεία που κατά την γνώμη των Δήμων οφείλουν να προηγηθούν κρατικής μέριμνας, καθώς και για επισήμανση έργων που επείγουν, για την ασφάλεια των πολιτών.

Με βάση τα στοιχεία που έλαβε από τον Δήμο Θέρμου,  κατέθεσε Ερώτηση για το «Τμήμα Ε.Ο Αγρινίου-Θέρμου, Νέα Χάραξη Τμήματος Ε.Ο 38 Θέρμο-Μυρτιά, Τμήμα Θέρμο-Πουρνάρια», που είναι σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια, παρότι το συγκεκριμένο έργο θα συνέβαλε καταλυτικά στη βελτίωση μιας ιδιαίτερα προβληματικής και επικίνδυνης υπάρχουσας εθνικής(;) οδού.

Το εν λόγω έργο είχε δημοπρατηθεί το 1998 με αρχική και συμπληρωματική σύμβαση ύψους 3.017.799,87€. Από αυτό το ποσό, δεν εκτελέστηκαν εργασίες ύψους 1.131.330,54 €  που αφορούσαν τη διάνοιξη του τμήματος Θέρμο – Πουρνάρα μήκους 3.300μ. Μάλιστα η  σύμβαση  με τον ανάδοχο για το υπολειπόμενο ποσό διαλύθηκε, λόγω της προσφυγής σε ένδικα μέσα ορισμένων από τους ιδιοκτήτες απαλλοτριωτέων τμημάτων. Μετά και τις αποφάσεις του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας σχετικά με την καταβολή των αποζημιώσεων, ο Δήμος Θέρμου προέβη σε όλες τις απαραίτητες  ενέργειες για την ωρίμανση του έργου με επικαιροποίηση των  μελετών, ενώ προσφάτως εγκρίθηκαν και οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή του οδικού έργου.

Ταχύτατα, λοιπόν, μπορεί και πρέπει να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός και η κατασκευή του έργου.

Δυτική Ελλάδα, σύνολο Περιφέρειας:

Άμεσα, όμως, πρέπει να δούμε συνολικά το ζήτημα των υποδομών, ή καλύτερα της έλλειψης αυτών, σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα.

Όπως τονίζουν στη νέα παρέμβασή τους οι Βουλευτές της ΔΗΜ.ΑΡ. Νίκος Τσούκαλης και Νίκη Φούντα, σε πρόσφατες έρευνες γνώμης που διενεργήθηκαν στη Δυτική Ελλάδα, οι πολίτες ιεραρχούν ως πρώτο πρόβλημα την τραγική κατάσταση του οδικού δικτύου και στους τρεις νομούς, και μάλιστα με συντριπτικά ποσοστά 48,7% στην Αιτωλοακαρνανία, 45,6% στην Αχαΐα και 39,2% στην Ηλεία.

Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, απαιτούνται περίπου 30.000 ευρώ ετησίως ανά χιλιόμετρο για τη συντήρηση των δρόμων, καθώς το ετήσιο κόστος συντήρησης ανέρχεται στο 2,5% του κόστους δαπάνης κατασκευής των οδικών έργων. Με την κατάργηση, όμως, του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας(Τ.Ε.Ο.) φθάσαμε στο σημείο η υπεύθυνη για την συντήρηση του οδικού δικτύου να είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (Π.Δ.Ε.). Αυτό σημαίνει αρμοδιότητες για συντήρηση οδικού δικτύου μήκους περίπου 1.000 χιλιομέτρων, χωρίς πάντα την απαραίτητη οικονομική στήριξη από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Ζητούνται, λοιπόν, από τα ερωτώμενα Υπουργεία Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Εσωτερικών όλα τα στοιχεία που αφορούν τον προϋπολογισμό και την τελική απορρόφηση των κονδυλίων από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος  για τη συντήρηση του οδικού δικτύου μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη και για κάθε έτος ξεχωριστά (2011, 2012, 2013), καθώς και στοιχεία για τα πόσα που δαπανήθηκαν για την κατασκευή νέου οδικού δικτύου. Ταυτόχρονα, ζητείται το χρονοδιάγραμμα των έργων που ήδη εκτελούνται, αλλά και όσων έχουν προγραμματιστεί.

Τέλος, περιμένουμε με ενδιαφέρον τις θέσεις και τις ενέργειες του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας για την διασφάλιση της οδικής ασφάλειας στη Δυτική Ελλάδα, καθώς αν και το 2013 πανελλαδικά τα τροχαία ατυχήματα παρουσίασαν οριακή μείωση σε σχέση με το 2012, στην Δυτική Ελλάδα αυξήθηκαν κατά μέσο μηνιαίο όρο 17%. Άτυπη ‘πρωταθλήτρια’ αυτών των δυσμενών αριθμών η Ηλεία, όπου τα οδικά τροχαία ατυχήματα αυξήθηκαν το 2013 μηνιαία 47% κατά μέσο όρο, ενώ ακολουθούν η Αχαΐα με αύξηση 22% και η Αιτωλοακαρνανία με 12%. Στο οδικό δίκτυο της Δυτικής Ελλάδας έχασαν τη ζωή τους 88 άτομα το 2013, 12 περισσότερα από το 2012.

Θα συνεχίσουμε να παρεμβαίνουμε δυναμικά στα θέματα υποδομών στην Δυτική Ελλάδα και θα συνεχίζουμε να πιέζουμε, ώστε να γίνουν επιτέλους όλες οι απαραίτητες ενέργειες κατασκευής και αποκατάστασης του οδικού δικτύου –δυστυχώς, του μοναδικού πλέον ‘μέσου’ πρόσβασης στην περιοχή. Δεν θέλουμε να δίνουμε φόρο αίματος στους κακούς δρόμους μας, δεν πρέπει να επιτρέψουμε άλλα δυστυχήματα στην άσφαλτο. Είναι υποχρέωσή μας να αντιστρέψουμε αυτή την «αρνητική πρωτιά».

Μοιράσου αυτή την ανάρτηση