Σαρακοστή: ευκαιρία για αποτοξίνωση και υγιεινή διατροφή

Η νηστεία της Σαρακοστής, που αρχίζει σε λίγες μέρες και διαρκεί για περισσότερες από σαράντα ημέρες, είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για αποτοξίνωση του οργανισμού και μία πιο ωφέλιμη διατροφική συμπεριφορά, με αφορμή το ηθικό, θρησκευτικό μας καθήκον.

Το πρώτο δεδομένο της Σαρακοστής που μας βοηθά στην αποτοξίνωση είναι ότι αποφεύγουμε τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως το κρέας, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά και η διατροφή μας βασίζεται στα όσπρια, τα φρούτα και τα λαχανικά, τα θαλασσινά, τα αμυλούχα (ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, πατάτες, δημητριακά) και τα λαδερά φαγητά.

Όμως, εδώ προκύπτει το ζήτημα της ισορροπίας στη διατροφή και τις πρόσληψης των απαραίτητων στον οργανισμό συστατικών, που σίγουρα μειώνονται καθώς μία μεγάλη ομάδα τροφίμων αποφεύγεται για αρκετές εβδομάδες. Δίνουμε προσοχή, λοιπόν, στην πρόσληψη σιδήρου (καθώς δεν καταναλώνουμε κρέας), στην πρόσληψη ασβεστίου (λόγω της αποχής από τα γαλακτοκομικά), στην πρόσληψη βιταμινών Β12 και φολικού οξέος (λόγω του ότι βρίσκονται κυρίως σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης).

Το ταχίνι και η διατροφική του αξία
Είναι γνωστή η μεγάλη διατροφική αξία και η ευεργετική δράση που έχει το ταχίνι. Είναι ιδανικό υποκατάστατο των ζωικών πρωτεϊνών, και πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως είναι το ασβέστιο, ο σίδηρος, η βιταμίνη Ε και Β, το κάλιο, ο ψευδάργυρος κ.α.

Άλλες καλές πηγές ασβεστίου, εκτός από το ταχίνι, κατά την περίοδο της νηστείας είναι οι ξηροί καρποί (όταν είναι άψητοι κυρίως), το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το λάχανο, τα πράσινα λαχανικά, οι μπάμιες, τα φασόλια, το σπανάκι ο χαλβάς.

Όσπρια: πηγή πρόσληψης σιδήρου
Τα όσπρια (κυρίως οι φακές και τα φασόλια) είναι φυτικές τροφές πλούσιες σε σίδηρο. Το ίδιο και οι ξηροί καρποί, τα εμπλουτισμένα δημητριακά, τα πράσινα λαχανικά, τα αποξηραμένα φρούτα και τα θαλασσινά. Σίδηρο σε υψηλές συγκεντρώσεις έχουν επίσης τα κρεμμύδια, το μαρούλι και η σόγια.

Η κατανάλωση ξηρών καρπών, χαλβά και δημητριακών καλύπτουν τις ελλείψεις σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Να μην παραλείψουμε να αναφερθούμε στα τόσο ωφέλιμα ω-3 λιπαρά οξέα, η πρόσληψη των οποίων μειώνεται την περίοδο της Σαρακοστής αφού δεν καταναλώνουμε ψάρι. Η αντικατάσταση στη διατροφή του ψαριού με τα θαλασσινά παρέχει στον οργανισμό ποσότητες ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων, βελτιώνοντας την καρδιακή και νευρική λειτουργία.

Συνδυάζοντας στο καθημερινό μας διαιτολόγιο μία ισορρπημένη ποικιλία από τα παραπάνω τρόφιμα, επιτυγχάνουμε αποτοξίνωση χωρίς να χάνουμε κάτι από τα απαραίτητα στοιχεία που βοηθούν να δομείται ο οργανισμός μας και να   νιώθουμε γεμάτοι ζωντάνια και ευεξία.

Καλή Σαρακοστή!

Μοιράσου αυτή την ανάρτηση