Τα λαχανικά που μας προστατεύουν από την άνοια

Το μυστικό βρίσκεται ως επί το πλείστον στη σωστή διατροφή.

 Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Τζόρτζια στις ΗΠΑ μελέτησαν με τη βοήθεια Λειτουργικής Απεικόνισης Μαγνητικού Συντονισμού πώς τα διαθέσιμα αποθέματα καροτενοειδών στον οργανισμό των ηλικιωμένων επηρεάζουν την εγκεφαλική λειτουργία. Περίπου 40 ενήλικες 65-86 ετών συμμετείχαν στη δοκιμή, στο πλαίσιο της οποίας έπρεπε να συνδεθούν με τον τομογράφο και να ανακαλέσουν στη μνήμη τους ζεύγη λέξεων που είχαν διαβάσει νωρίτερα.

Όσοι εκ των συμμετεχόντων είχαν στον οργανισμό τους υψηλότερα επίπεδα καροτενοειδών (λουτεΐνη και ζεαξανθίνη) φάνηκε να αντλούν λιγότερους εγκεφαλικούς «πόρους» για να ολοκληρώσουν επιτυχώς τη δοκιμασία. Αντιθέτως, όσοι παρουσίαζαν μειωμένα αποθέματα καροτενοειδών κατανάλωναν περισσότερες δυνάμεις και έπρεπε να «επιστρατεύσουν» περισσότερες περιοχές του εγκεφάλου τους για να τα καταφέρουν.

Τα καροτενοειδή βρίσκονται σε σημαντική ποσότητα στα εξής λαχανικά:

– καρότο

– γλυκοπατάτα

– πράσινα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι, λαχανίδα)

– ντομάτα

– μπρόκολο

– κολοκύθα

– μπιζέλια

– καλαμπόκι

– κόκκινη, κίτρινη και πορτοκαλί πιπεριά

– λαχανάκια Βρυξελλών

Μοιράσου αυτή την ανάρτηση